Niemiecki prywatny przewoźnik towarowy Heavy Haul Power International GmbH podpisał ze szwajcarskim European Loc Pool kolejną umowę na leasing dwutrakcyjnej lokomotywy EuroDual. Tym samym liczba takich pojazdów we flocie HHPI wzrośnie do 9 – informuje ELP. Lokomotywa ma zostać dostarczona jeszcze w tym roku.
HHPI użytkowało dawniej wyłącznie ciężkie lokomotywy spalinowe w rodzaju Class 66. Firma w trosce o wydajność i elastyczność zmieniła jednak filozofię budowania parku taborowego. Dziś jego podstawą są właśnie lokomotywy EuroDual produkcji Stadlera, wykorzystywana przede wszystkim do przewozów całopociągowych.
Stadler EuroDual to lokomotywa dwunapędowa, wyposażona w silniki elektryczne o mocy 6,2 MW i generator spalinowy o mocy 2,8 MW. Możliwa jest więc obsługa zarówno zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych odcinków linii. W obu przypadkach maksymalna siła pociągowa wynosi 500 kN, co w pełni wystarcza do prowadzenia nawet najcięższych składów obsługiwanych przez HHPI. Po dojeździe do miejsca przeznaczenia ta sama lokomotywa może służyć do wykonywania manewrów.
– EuroDuale sprawdzają się znakomicie zarówno na głównych korytarzach, jak i na pozostałych odcinkach sieci. Ich niezawodność zapewnia nam bezpieczeństwo operacyjne – mówi cytowany w komunikacie prasowym ELP dyrektor operacyjny HHPI Thomas Schöfbauer. Jak dodaje, spółka zamierza nie tylko zwiększyć przewozy, ale i stopniowo wycofywać pozostałe jeszcze w służbie lokomotywy o trakcji wyłącznie spalinowej.
Leasingobiorca jest zadowolony również z jakości oraz wysokiego wskaźnika dostępności eksploatowanych już ośmiu egzemplarzy. – Moc, zrównoważony charakter przewozów i efektywność energetyczna nie są czynnikami, które rozpatrujemy osobno, lecz mocno ze sobą powiązanymi. EuroDuale są dla nas symbolem wszystkich tych zalet – uzupełnia przedstawiciel przewoźnika. Pozytywne opinie na temat tej rodziny lokomotyw
płyną także z samego poolu taborowego. Wraz z lokomotywami HHPI zamówiło w ELP także kompleksową usługę serwisową.
Prezes European Loc Pool Willem Goosen przypomina, że HHPI było jednym z pierwszych klientów jego założonej w 2018 r. firmy (dziś jest ich ponad 30 w 5 krajach europejskich). – Decyzja o zamówieniu kolejnej lokomotywy EuroDual świadczy o sukcesie naszej wieloletniej współpracy – przekonuje.